Grafika wektorowa złożona jest z obiektów zapisanych matematycznie. Dlatego grafikę tę nazywa się również obiektową.
Najprostszymi obiektami są prymitywy, czyli figury geometryczne typu koło, kwadrat, trójkąt. Nie jest to obraz złożony z pikseli.
Obiekty nakładają się na siebie w określonej kolejności, którą można zmienić. Każdy z obiektów można osobno modyfikować.
Powiększenie obrazu nie powoduje pogorszenia jakości. Dlatego mówi się, że jest to grafika, którą można skalować (powiększać lub pomniejszać) bez straty jakości obrazu.
Jest ona projektowana przez użytkownika, nie ma bezpośredniego przełożenia na obraz rzeczywisty.
Grafika wektorowa może być odwzorowaniem otaczającego nas świata. Istnieje możliwość przetworzenia obrazu rastrowego na wektorowy. Proces ten nazywa się wektoryzacją lub trasowaniem. W przypadku fotografii efekt znacząco różni się od oryginału. Fotografia traci swoją niepowtarzalną głębię barw.Obejrzyj pokaz przykładowych grafik wektorowych.
Czterordzeniowy mini PC z Windows 10, procesor Intel Cherry Trail Z8300, 4GB RAM, 32GB eMMC, 3x USB 2.0, 1x USB 3.0, czytnik kart micro SD, WiFi DualBand AC, Gigabit Ethernet, Bluetooth 4.2, wyjścia: HDMI 1.4, Mini DisplayPort, 3,5 mm audio stereo jack, obsługa FullHD 1080p, chłodzenie pasywne.