Programowanie w języku LOGO

Program Imagine, powstał w 2001 roku na Słowacji, podobnie jak Logo Komeniusz jest on dziełem zespołu pracowników Uniwersytetu Komeniusza w Bratysławie: Ivana Kalaša, Petera Tomcsányi, Andreja Blaho i Lubomira Salanci. Polskiej wersji programu została nadana nazwa Logomocja, polska edycja Imagine.

Co znajdziesz w Logomocji, polskiej edycji Imagine?

Logo to język programowania powstały w latach 60 XX wieku jako narzędzie do nauczania dzieci. Wiekszości kojarzy się on z grafiką żółwia, jednak umożliwia także wykonywanie obliczeń, definiowanie własnych funkcji i poleceń oraz badanie i rozwiązywanie różnych problemów z wielu dziedzin. Imagine to nie tylko możliwość tradycyjnej pracy w Logo, ale również:

  • możliwość tworzenia obiektów i obsługi ich zdarzeń (obiektami mogą być np. żółwie):
    • dla każdego żółwia można zdefiniować własną obsługę zdarzeń,
    • każdy żółw może mieć własne procedury,
    • każdy żółw może mieć własne zmienne,
  • tworzenie zaawansowanej grafiki, budowanie złożonych animowanych postaci,
  • swobodne operowanie przyciskami, suwakami, polami tekstowymi,
  • publikowanie projektów w Internecie,
  • proste tworzenie animacji,
  • możliwość tworzenia projektów sieciowych,
  • prosta obsługa plików multimedialnych,
  • możliwość sterowania np. klockami Lego,
  • rozpoznawanie mowy (sterowanie dźwiękiem).

Praktyczne informacje

logomocja1

 Rysunek 1

 

 

Polecenia języka Logo

 

logomocja2

 

Filmy instruktażowe

 

 

 

logomocja3

---------------------------------

large_g2-left-lightscreen-blue-w-out-warnings-metric-lr-clip.png