Przygotowując prezentację i poszczególne jej slajdy pamiętaj o następujących zasadach:
Wykonanie prezentacji w LibreOffice Impress
Uruchamiając LibreOffice Impress pojawia się pusta, gotowa do edycji prezentacja.
a) Obszar roboczy:
Okno programu składa się z Okna głównego, w którym edytowany jest slajd oraz typowych dla wszystkich aplikacji
Menu i Pasków narzędzi z ikonami. Oprócz tego zazwyczaj używa się dwóch (ukrywanych) okien:
- Slajdy – umożliwiają szybką nawigację, zmianę kolejności i usuwanie slajdów.
- Panel boczny – w Impressie pozwalają na zmianę Wzorca stron, Układu, Animacji niestandardowej i Przejścia slajdu.
b) Dodawanie slajdów
Nowe slajdy dodaje się w menu Slajd >> Nowy slajd. Nowe slajdy pojawiają się jako miniatury w oknie Slajdy.
c) Elementy sladu
Prezentacja składa się ze slajdów. Slajdy tworzy się poprzez wstawienie elementów, takich jak Pola tekstowe, Obrazy,
Filmy, Tło. Do manipulacji elementami slajdu służy narzędzie Zaznacz z Paska narzędzi Rysunek (standardowo na
górze ekranu).
Po kliknięciu na elemencie tym narzędziem zostanie on zaznaczony. Zaznaczony element można:
• usunąć – klawisz Delete,
• wyciąć – menu Edycja >> Wytnij (Ctrl + X),
• skopiować – menu Edycja >> Kopiuj (Ctrl + C),
• przesunąć – trzymając naciśnięty LPM na krawędzi pola tekstowego lub w środku innego elementu
przesuwać myszkę. Można też, po zaznaczeniu elementu, przesuwać go naciskając klawisze strzałek.
• skalować – trzymając naciśnięty LPM na punktach po bokach i w narożnikach zaznaczonego elementu
przesuwać myszkę. Jednoczesne trzymanie klawisza Shift umożliwia utrzymanie proporcji.
• obracać – narzędzie Obróć z Paska narzędzi.
Skopiowane i wycięte elementy można wkleić do prezentacji klikając menu Edycja >> Wklej (Ctrl + V).
Można zaznaczyć wszystkie elementy slajdu w menu Edycja >> Zaznacz wszystko (Ctrl + A).
Film pokazujący proces pobierania i instalacji programu LibreOffice