Rysowanie w Scratchu

Film instruktażowy

 

 

W programie Scratch utwórz skrypty:

  • do narysowania kwadratu o boku 100 kroków po naciśnięciu klawisza „k”,
  • do wyczyszczenia sceny i ustawienia duszka na środku ekranu po naciśnięciu przycisku z zieloną flagą,

 

 

Projekt zapisz pod nazwą kwadrat_ nr z dziennika. Pracę wyślij przez zakładkę Praca zdalna

 

 

Kwadrat
  1. Zacznij od bloku „kiedy klawisz spacja naciśnięty” z kategorii Zdarzenia, a z rozwijanej listy wybierz klawisz „k”.
  2. Jako drugi umieść blok „przyłóż pisak” z kategorii Pisak.
  3. Następnie dodaj jeszcze jeden blok z kategorii Pisak – „ustaw kolor pisaka na” i wpisz w nim wartość 0 – dzięki temu duszek narysuje kwadrat na czerwono.
  4. Dołącz blok „powtórz 10 razy” z kategorii Kontrola, a jako liczbę powtórzeń wpisz 4, bo tyle boków ma kwadrat.
  5. W bloku „powtórz” umieść dwa bloki z kategorii Ruch: „przesuń o 10 kroków” (wpisz na nim wartość 100) i „obróć w prawo o 15 stopni” (wpisz 90).
  6. Za blokiem „powtórz 4 razy” umieść blok „podnieś pisak” z kategorii Pisak, aby duszek przestał rysować po scenie.
  7. Na końcu skryptu wstaw blok „zatrzymaj ten skrypt” z kategorii Kontrola.
Czyszczenie sceny i ustawienie duszka
  1. W polu do budowania skryptów umieść blok z zieloną flagą, który rozpoczyna działanie programu.
  2. Dołącz do niego blok „idź do” z wartościami x i y z kategorii Ruch i w obu polach wprowadź wartość 0 (zero) – dzięki temu po uruchomieniu programu postać ustawi się na środku sceny.
  3. Następnie dołącz blok „wyczyść” z kategorii Pisak, który spowoduje usunięcie wszystkich linii ze sceny.
  4. Pamiętaj o umieszczeniu na końcu skryptu bloku „zatrzymaj ten skrypt” z kategorii Kontrola.

---------------------------------

product_1_20191025092012_5db24dcc143e9.png