Scratch - gra labirynt

Projektowanie gry polegającej na przejściu postaci (duszka) przez labirynt

 


 

1. Tworzenie sceny

Scena w Scratch ma wysokość 360 punktów a szerokość 480 punktów. Planszę podzielimy na równe kwadraty o boku 40 punktów, co da nam 9 wierszy i 12 kolumn. Zarówni duszek jak i kolory mogą być dowolne.

 

 

 

Plansza czysta

 

Labirynt może wyglądać tak:

UWAGA! Tworzymy dwa różne labirynty - po dojściu szczura do zółtego pola zmienia się drugi poziom (labirynt)

 

 

Plansza1

 

 Szablon labiryntu do pobrania

 

 2. Tworzenie skryptów gry

 

Kolory oczywiście takie jak na planszy

 

 

labirynt kierzka2

 

 


 

Przeszkoda w grze - dodatkowe utrudnienie dla duszka (szczura)

 

  1. Wybieramy drugiego duszka, który będzie przeszkoadał nam w doprowadzeniu szczura do celu.
  2. Układamy skrypty dla drugiego duszka

 

przeszkoda duszek

 

 

 

     3. Następnie dodajemy do pierwszego duszka (szczura) skrypt:

 

przeszkoda

---------------------------------

bmw-0518a485d448fc966e0d0c6bf8ea,750,470,0,0.png